Det har et dommerpanel bestående af repræsentanter fra fagbevægelsen, kundevirksomheder, erhvervslivet og branchen selv nu besluttet.

Kandidaten er udvalgt blandt et bredt felt af nominerede kandidater, der alle er indstillet af et vikarbureau i Vikarbureauernes Brancheforening (VB) og en kundevirksomhed i fællesskab.

Udover hæderen modtager vinderen en kontant præmie på 10.000 kr.

Sara nåede kun at være udsendt på et enkelt vikariat, inden kunden fastansatte hende som Facility Manager. Hun har arbejdet som piccoline hos virksomheden Laerdal Copenhagen for vikarbureauet Temp-Team.

Sara er, hvad man kan kalde en springbræt vikar, der har brugt vikararbejdet til at komme ind på en arbejdsplads. Her har hun brugt sin chance til at imponere med at tage en række initiativer udover, hvad der kunne forventes i stilling og i positionen som vikar.

Udsagnene fra Saras nye kolleger vidner om en person, der har gjort stort positivt indtryk på kollegerne og som virkelig har taget hånd om sin arbejdsplads.

En kollega beskriver hende som ”Tysk grundighed blandet med dansk temperament”. Det beskriver i virkelighed godt den perfekte vikar. En person som har styr på det faglige og udarbejder arbejde grundigt (det tyske) og som samtidig er fleksibel og går op i, at alle skal have det godt på arbejdet (det danske).

Hun er ikke bange for at tage fat på nye opgaver, der ligger ud over stillingen, og finder opgaver inden kunden overhovedet havde opdaget, at man havde behovet. Samtidig skaber hun en god stemning omkring sig, så arbejdspladsen bliver et rarere sted at være for alle.

Det er anden gang, at prisen uddeles.

Dommerpanelet har bestået af: HK/Privat (faglig sekretær Anne Jette Bonde), Synoptik (HR direktør Tina Thompsen), Dansk Erhverv (markedsdirektør Søren Friis Larsen) og Vikarbureauernes Brancheforening (formand og adm. direktør for VIP Vikar Flemming P. Brüggemann).