Vikarbureauernes Brancheforening indsamler hvert kvartal data om antallet af fakturerede vikartimer fordelt på sektorer, omsætning i rekrutteringsomsætning (til faste stillinger) samt forventninger til det kommende kvartal. Denne detaljerede statistik er imidlertid alene tilgængelig for de vikarbureauer, der leverer data til statistikken.

På de enkelte links nedenfor kan du hvert kvartal læse om udviklingen for hele branchen med hensyn til beskæftigelse og omsætning.

Data for hele branchen er udarbejdet på grundlag af data fra Danmarks Statisstik og bearbejdet af Dansk Erhverv i fællesskab med Vikarbureauernes Brancheforening. Data kan frit bruges, hvis der fremgår en kildeangivelse for Dansk Erhverv/ Vikarbureauernes Brancheforening.