VB-FASID har udarbejdet en udbudsvejledning til offentlige kunder.

Hent udbuds-vejledningen HER

Den 26. november 2018

Til de ordregivende myndigheder – offentlige indkøbere af sundhedsvikarydelser

Udbudsvejledning for sundhedsvikarydelser

Hermed  en ny og opdateret udbudsvejledning for offentlige indkøb af sundhedsvikarydelser med en række gode råd og fokuspunkter, der bør tænkes ind i et godt udbudsmateriale for sundhedsvikarer. Den afløser den tidligere udbudsvejledning fra 2011 udarbejdet af FASID og stilles vederlagsfrit til rådighed for alle offentlige ordregivere på sundhedsområdet og andre interesserede.

Den ny og opdaterede udbudsvejledningen er udarbejdet af Forhandlingssektion af Sygeplejevikarbureauer i Danmark (herefter omtalt som ”VB-FASID”) med det formål at bidrage til ensartede og klare vilkår for tilbudsafgivelse ved udbud af vikarydelser på sundhedsområdet.

VB-FASID er del af Vikarbureauernes Brancheforening i Dansk Erhverv. VB-FASID er et overenskomstfællesskab blandt vikarbureauer, som bl.a. er leverandører til den offentlige sektor på sundhedsområdet. VB-FASID repræsenterer hovedparten af sygeplejevikarbureauerne. VB-FASIDs medlemmer fremgår her

Udbudsvejledningen er udarbejdet med juridisk bistand fra en af Danmarks førende udbudsjurister, partner og advokat (L) Mikala Berg Dueholm fra advokatfirmaet DLA Piper Denmark.

VB-FASID er løbende i dialog med forskellige ordregivere af sundhedsvikarydelser om, hvordan vi sammen kan gøre udbudsprocesserne bedre. Den dialog – samt en række mindre succesfulde udbud – har illustreret behovet for en opdatering af den brancherelevant udbudsvejledning for sundhedsvikarydelser udarbejdet af VB-FASID. Det er vores håb, at denne opdaterede vejledning kan opfylde det behov og modvirke at nogle udbudsprocesser desværre går skævt til fælles frustration for ordregiverne og de sundhedsfaglige vikarbureauer.

VB-FASID bidrager gerne til yderligere dialog om udbud: Vi står til rådighed for eventuelle spørgsmål om vejledningen, der kan rettes til VBs sekretariat.

VB-FASID