Den globale sammenslutning for vikar- og rekrutteringsbranchen skifter navn fra Ciett til World Employment Confederation, og udvider samtidig med en række nye HR-brancher.

Vikarbureauernes Brancheforening er, gennem Dansk Erhverv, repræsentant for den danske vikarbranche i World Employment Confederation.

wec_annonce_glo1

Hvor forgængeren Ciett kun var fokuseret på vikarbureauernes udvikling har World Employment Federation et bredere fokus på fremtidens fleksible arbejdsmarked og de personaleløsninger, som virksomhederne efterspørger.

Virksomhederne efterspørger i stadig højere grad fleksible ansættelser som vikarer, projektansatte & freelancere, outsourcing af stadig mere af rekrutteringsprocessen og personaleadministrationen, outplacement ydelser der hjælper tidligere medarbejdere godt videre i karrieren samt professionel rekruttering af kernepersonale. Ydelser som mange af VBs medlemmer allerede udfører. VBs medlemmer er derfor centralt placerede til at hjælpe virksomhederne med udfordringerne og mulighederne i fremtidens fleksible arbejdsmarked.

World Employment Federation samler private virksomheder indenfor rekruttering, vikarbureauer, outplacement samt forskellige former for outsourcing af virksomhedernes rekrutteringsopgaver. Dansk Erhvervs mange medlemmer indenfor HR-brancherne er

Læs White Paper om The Future of Work
Flere strukturelle forandringer ændrer for øjeblikket vores arbejdsliv, som f.eks. teknologi, globalisering og den demografiske udvikling.
World Employment Federation har udarbejdet et White Paper, der giver mere indsigt i den udvikling og som samtidig fremsætter en række anbefalinger til, hvad svaret på den udvikling bør være.