Vi hjælper Danmark sikkert i gang

– Vikararbejdskraft er den sikre løsning i usikre tider.

Vi ved alle, at den kommende tid bliver usikker. Hvordan går det med privatforbruget? Hvordan påvirker krige og konflikter økonomien? Tør virksomhederne investere? Og hvad med efterspørgslen i eksportmarkederne?

Men usikkerhed må ikke blive stilstand og handlingslammelse. Alle må tilpasse sig med løsninger, så man kan gribe mulighederne uden at påtage sig for store nye byrder i usikre tider.

Vikararbejdskraft er sådan en løsning. Vikarbureauer sikrer jer de rigtige medarbejdere på det rigtige tidspunkt så I kan blive ved med at gribe mulighederne – uden at påtage jer risiko.

Især når I benytter et autoriseret vikarbureau i Vikarbureauernes Brancheforening.

Find dit vikarbureau her.

5 gode grunde til at samarbejde med vikarbureauer:

1. Skaler jeres personalegruppe hurtigt

Er der mulighed for en stor enkeltstående opgave? Kaster I jer ud i et nyt projekt? Vikarer er en effektiv måde til hurtigt at skalere jeres organisation med tilstrækkelige medarbejderressourcer. Ofte kan vikarer tiltræde med dags varsel. Og med vikarer, der allerede er screenet og matchet til opgaverne slipper I selv for tidskrævende ansættelsesprocesser.

2. Tag kontrol over jeres omkostninger

Vikararbejdskraft giver jer mulighed for ekstra arbejdskraft uden at påtage jer nye forpligtelser og omkostninger. Vikarer klarer jeres spidsbelastninger uden forpligtelser for jer, når arbejdsmængden går ned. Ofte kan vikarer sendes videre til andet arbejde med dags varsel. Og samtidig slipper I for ressourcekrævende ekstra personaleadministration.

3. Afprøv inden du ansætter

Den bedste jobsamtale er, at lade kandidaten vise sit værd, inden man ansætter. Flere og flere virksomheder har opdaget fordelen ved at prøve en vikar af i praksis, og først derefter træffe beslutning om senere eventuel fastansættelse. Det kan spare jer for store omkostninger til fejlrekrutteringer.

4. Bring nye kompetencer og frisk syn ind i jeres organisation

Engagerede vikarer giver ikke alene jer de nye kompetencer, I har brug for. Rotation og udskiftning kan give ilt til en organisation med frisk syn på tingene, nysgerrighed og forslag til løsninger, som vikarer måske er blevet inspireret til i andre jobfunktioner.

5. Vikarbureauer er den velordnede måde at arbejde fleksibelt på

Vikarbureauer skiller sig ud fra andre typer fleksibel arbejdskraft ved altid at ske på velordnede forhold. Typisk ifølge vikarbureauets egen overenskomst eller kundens overenskomst, eller ved at følge vikarloven, der sikrer vikarer samme grundlæggende vilkår som sammenlignelige ansatte hos kunden. Og hos alle medlemmer af Vikarbureauernes Brancheforening er der den ekstra sikkerhed for velordnede vilkår, at alle medlemmer gennemgår en medlemskontrol af en ekstern kontrollør.

Vikarer som arbejdskraft Q&A