Emilie2

Emilie Pi Goll fra Aarhus blev mandag aften kåret til Danmarks Bedste Vikar 2017. Dygtig, vellidt, fuld-af-gå-på-mod og fleksibel er bare nogle af de ord, som hun bliver beskrevet med.

Så er Danmarks Bedste Vikar 2017 fundet. Hun hedder Emilie Pi Goll og bor til dagligt i Aarhus Nord. Det er et dommerpanel bestående af HK/Privat, Dansk Erhverv og Vikarbureauernes Brancheforening, som nåede frem til resultatet. Vinderen er glad for hæderen og den kontante præmie på 10.000 kroner, som følger med kåringen.

”Det er et dejligt skulderklap at få. Det havde jeg ikke lige forestillet mig, dengang jeg for godt et år siden meldte mig til vikarbureauet Randstad. Jeg er i gang med mit andet sabbatår efter STX, og jeg vil gerne prøve en masse forskellige ting og få erfaring fra forskellige brancher. Det har jeg haft rigtig god mulighed for som vikar,” siger Emilie Pi Goll.

Hun er bare god

En af de virksomheder, som har nydt godt af Emilie Pi Golls arbejdsindsats er FrokostPlus i Aarhus. Her sparer indehaver Jan Gundahl ikke på rosen.

”Hun har altid en utrolig ”JA”-hat på og siger aldrig nej til en ny udfordring. Hun er meget åben og imødekommende og er meget vellidt de steder, hun kommer frem hos vores kunder. Hvis der er en udfordring, så finder hun en løsning. Og hun har ingen problemer med at stå op før en vis herre får sko på. Hun er bare god,” lyder det fra Jan Gundahl.

Genvej til arbejdsmarkedet

Det er Vikarbureauernes Brancheforening i Dansk Erhverv, der står bag kåringen, som første gang fandt sted i 2013.

”Vi laver kåringen, fordi vi gerne vil fejre det vigtige arbejde, som vikarer laver hver eneste dag ude rundt om på de danske arbejdspladser. Samtidig vil vi gerne vise, at vikarjobs er gode jobs på ordnede vilkår og er en genvej til arbejdsmarkedet for mange ledige. Årets vinder er et godt eksempel på det, som vi kalder for ungdomsvikaren. Det er unge, som bruger vikarjobs til at skabe sig erfaring og netværk og komme i gang på arbejdsmarkedet,” siger sekretariatschef i Vikarbureauernes Brancheforening i Dansk Erhverv, Jakob Tietge.