Generalforsamling 2019 i Vikarbureauernes Brancheforening

Vikarbureauernes Brancheforening afholdt ordinær generalforsamling mandag den 18. marts 2019 på Tivoli i København.

Der var genvalg til både formand Flemming P. Brüggemann (AjourCare) og næstformand Birgitte Sørensen (TEMP-TEAM), som begge blev valgt uden modkandidater.

Det samme gjorde den øvrige bestyrelse med Mickey Maymann (Adecco), Torben Evald (ActivCare), Morten Højberg (Moment), Nima Astanehdost (Randstad), Kristian Nærø (TeamVikaren/ PersonaleBørsen), Dorthe Thomsen (SOS VIKAR) og Tina Hermann (Manpower Group). Der var ligeledes genvalg til bestyrelsessuppleant Anne-Mette Ravn (Hartmanns).

Hos VB-FASID, som er overenskomstforhandlingsfælleskab for VBs sundhedsvikarbureauer, blev formand Torben Evald (ActivCare) ligeledes genvalgt.

Efter generalforsamlingen fik forsamlingen indsigt i den vikarkampagnen Vikarer Virker, der er en fælles Facebook kampagen mellem 3F Transport og Dansk Erhverv/ Vikarbureauernes Brancheforening. Partner i kommunikationsvirksomheden Lead Agency Eva Svarvas fortalte om baggrunden og indholdet i kampagnen, der skal gøre opmærksom på de gode beskæftigelsesmuligheder hos vikarbureauerne og tydeliggøre vikarjobbet som et udviklende skridt i manges arbejdsliv.

Formand Flemming P. Brüggemann afholder formandens beretning.

Vikarbureauernes Brancheforening 2019