Morten T. Højberg fra Moment valgt som ny formand for VB

Bestyrelsen for Vikarbureauernes Brancheforening konstituerede på et bestyrelsesmøde den 25. november adm. direktør for Moment, Morten T. Højberg som ny formand frem til foreningens ordinære generalforsamling i marts. Det skete efter den hidtidige formand Flemming Brüggemanns pludselige dødsfald for nyligt.

Morten T. Højberg har mange års erfaring fra branchen, da han allerede tilbage i 1997 stiftede en freelanceportal for studerende sammen med studiekammeraten Thomas Gleerup, som siden har udviklet sig til et af Danmarks største vikar- og rekrutteringsvirksomheder Moment.

Ved siden af arbejdet i Moment, har Morten en række bestyrelsesposter i virksomheder som Den Sociale Kapitalfond, Lasso X, Partneren, Onboarding Group, ASE samt NPS.today, hvor Morten er bestyrelsesformand. Han har en kandidatgrad i jura fra Københavns Universitet fra 2001.

I forbindelse med konstitueringen til formand for VB udtalter Morten T. Højberg:

”Det er en trist anledning, der har gjort det nødvendigt for VB at udpege en ny formand for foreningen. Jeg vil gerne udtrykke min største respekt for min forgænger Flemming P. Brüggemann, der gennem mange år har været en dygtig og vellidt formand for vores forening.

Jeg ser frem til – sammen med den øvrige bestyrelse og medlemmerne i VB – at bygge videre på Flemmings arbejde og udvikle vores forening og vores branche. Vikarbranchen har aldrig haft større betydning for det danske arbejdsmarked end netop nu, hvor branchen aktuelt oplever den højeste beskæftigelse nogensinde. Vi sætter som branche en ære i, hver dag at skabe nye beskæftigelsesmuligheder for vores mange vikarer sammen med det mange kunder i branchen. Og det er vigtigt for os, at det sker på gode attraktive vilkår, så stadig flere opdager at vikarbureauerne skaber gode job og hjælper masser af mennesker videre i deres arbejdsliv efter at have høster erfaringer, netværk og resultater ude hos kunderne gennem vores vikarbureauer.

Jeg mener, vi skal udvikle vores forening under tre hovedemner, som kan sammenfattes til fair konkurrence, faglig indflydelse samt information/inspiration om nye forretningsmodeller, trends og medlemstilbud. Det glæder jeg mig til at sætter endnu mere kød og blod på i samarbejde med mange gode kræfter i vores forening”.